Kastamonu Üniversitesi | Geleceğini İnşa Edeceğin Üniversite
Kastamonu Üniversitesi’nde Gazi Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ramazan Bayındır’ın katılımıyla, 18 Temmuz 2024 tarihinde Kastamonu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Konferans Salonunda Kurumsal Akreditasyon Programı (KAP) ile ilgili tecrübe paylaşım toplantısı gerçekleştirildi.
Toplantıya, Rektörümüz Prof. Dr. Ahmet Hamdi Topal, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Ömer Küçük, Prof. Dr. Mehmet Atalan ve senato üyeleri, birim kalite komisyon üyeleri, üniversite kalite komisyon üyeleri ve üniversite alt komisyon üyeleri katıldı.
Toplantının açılış konuşmasını Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ömer Küçük yaptı. Prof.Dr. Küçük, toplantı hakkında bilgi vererek, sözü Gazi Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ramazan Bayındır’a bıraktı.
Prof. Dr. Bayındır konuşmasında, kurumsal akreditasyon başarısının sürdürülebilirliği için kurum ve birim düzeyinde yürütülmesi gereken çalışmalara ilişkin yapılan çalışmaların öneminden bahsetti.
Prof. Dr. Bayındır, Kurumsal Akreditasyon Programı (KAP) kapsamında Gazi Üniversitesi’nin deneyimleri hakkında sunum yaparak Gazi Üniversite’nin YÖKAK Kurumsal Akreditasyon Programı çerçevesinde akademik ve idari birimlerinde yürütülen kalite güvence sistemleri ve akreditasyon hazırlıkları ve uygulamaları hakkındaki bilgileri akademisyenler ile paylaştı.
Üniversitenin kalite politikasını gerçekleştirmek ve başarıya ulaşmak için kurumun güçlü yönlerinin sürdürülebilir kılınması, iyileşmeye açık yönlerinin ise geliştirilmesi amacıyla Kalite Komisyonu tarafından kalitenin geliştirilmesine yönelik eylem planlarının hazırlanması gerektiğini belirten Prof. Dr. Bayındır, birimlerde memnuniyet anketlerin yapılması ve birim iç değerlendirme raporunun değerlendirilmesinin öncelik olması gerektiğini ifade etti.
Toplantının devamında, katılımcılar arasında soru-cevap oturumu gerçekleştirildi. Akademisyenler, Gazi Üniversitesi'nin akreditasyon süreçleri hakkında detaylı bilgi alarak kendi birimlerinde uygulayabilecekleri stratejiler üzerine fikir alışverişinde bulundu.
Toplantının sonunda konuşan Rektörümüz Prof. Dr. Ahmet Hamdi Topal, Prof. Dr. Ramazan Bayındır’a tecrübe paylaşımı için teşekkür ederek konuşmasına başladı.
Konuşmasında Rektörümüz, kurumsal akreditasyon süreçlerinin Üniversitemiz için ne kadar önemli olduğunu vurguladı. Üniversitemizin kalite standartlarını yükseltmek ve uluslararası rekabet gücünü artırmak için kalite süreçlerinin etkin bir şekilde yönetilmesi gerektiğini belirtti.
Rektörümüz, Gazi Üniversitesi'nin başarılı akreditasyon süreçlerinden edindikleri tecrübelerin Kastamonu Üniversitesi için yol gösterici olacağını ifade etti. Bu tür tecrübe paylaşım toplantılarının, Üniversitemizin kalite güvence sistemini güçlendireceğini ve akreditasyon süreçlerinde başarılı olmamıza katkı sağlayacağını söyledi.
Rektörümüz ayrıca, Üniversitemizin güçlü yönlerinin sürdürülebilir kılınmasının ve iyileştirilmesi gereken alanların geliştirilmesinin önemine değinerek, tüm paydaşların bu süreçte aktif olarak yer almasının önemine dikkat çekti. Kalite süreçlerinde akademik ve idari birimlerin yanı sıra, öğrenci ve dış paydaşların da katılımının sağlanmasının gerekliliğini belirtti.
Rektörümüz, katılımcılara kalite süreçlerine verdikleri destekten dolayı teşekkür etti ve bu toplantıların Üniversitemizin kalite politikasını hayata geçirmede önemli bir rol oynayacağına inandığını belirtti.
Meslek Yüksekokulumuz 2023-2024 Akademik Yılı Mezuniyet Töreni 4 Haziran 2024 tarihinde saat 14.00'da Yüksekokulumuz kampüs alanında gerçekleştirildi.
Mezuniyet törenine Taşköprü Kaymakamı Sayın Bekir Özen, Belediye Başkan Vekili Sayın Emin Dana, Meslek Yüksekokulu Müdürümüz Prof. Dr. Sayın Abdullah Çağrı Biber ve ilçe protokolü, akademik ve idari kadromuz, öğrencilerimiz, basın mensupları ve veliler katıldı.
Saygı Duruşu ve İstiklal Marşının okunmasının ardından başlayan tören Müdürümüz Prof. Dr. Sayın Abdullah Çağrı Biber ’in açılış konuşması ile devam etti. Mezuniyet töreninde Taşköprü Kaymakamı Sayın Bekir Özen bir konuşma gerçekleştirerek, ‘’Mezun olan öğrencilerimize hayırlı olsun. Sağlıklı, mutlu ve başarılı bir ömür diliyorum’’ dedi.
Konuşmaların ardından akademik personel ödül töreni gerçekleştirildi ve yüksekokul ve programlarda dereceye giren öğrencilerimize ödülleri protokol üyeleri ve akademisyenlerimiz tarafından verildi. Bölüm/program diploma töreni sonrası yüksekokulumuz 1.si tarafından mezuniyet kütüğüne 1.lik plaketi çakıldı. Daha sonra Yüksekokulumuz 1.si Bahar DALKIRAN tarafından konuşması yapıldı.
Öğr. Gör. Dr. Ebru ÖZCAN eşliğinde İlk ve Acil Yardım Programı mezun öğrencileri meslek andını okudular. Mezun öğrencilerimiz hep birlikte mezuniyet pastasını kestiler. Tören sonunda keplerini havaya atan öğrenciler okuldan mezun olmanın mutluluğunu ve heyecanını yaşayarak DJ Onur’un eşliğinde doyasıya eğlendiler ve oynadılar.
2023-2024 akademik yılında mezun olan tüm öğrencilerimiz tebrik eder, bundan sonraki hayatlarında başarılar dileriz. Geleceğiniz aydınlık yolunuz açık olsun.
















